Detailhandel


De winkelier van tegenwoordig heeft een bijzondere werkweek. Waar (bijna) elke ondernemer lange werkdagen maakt, moet de winkel vandaag de dag bijna elke dag geopend zijn. Daarnaast moeten oa. de inkopen, reclame en administratie nog gedaan worden.

Dan blijft er nog minder tijd voor een analyse of aan beleidsvorming te doen. Waar geen prioriteit ligt, gebeurt als laatste.

Zou je als winkelier toch graag een analyse van je omzet of kosten willen? Dat kan, en meer!


Ik bied de mogelijkheid om naast de controle en analyse van de eigen administratie, de cijfers te benchmarken met de cijfers van de concullega in de winkelstraat.

Door het vertrouwelijk en anoniem delen van de cijfers, kunnen interne rapportages worden gemaakt die laten zien waar zaken verbeterd kunnen worden of waar kansen liggen.
Bijvoorbeeld een samenwerking met andere winkeliers.
Deze samenwerking begint al bij de collectiviteitskorting in mijn tarief, hoe meer winkeliers zich aansluiten, hoe lager het tarief.
Daarnaast betekenen meer cijfers een beter inzicht.

Benchmarking

Het vergelijken van cijfers is niet alleen weggelegd voor de detailhandel. Het benchmarken is geschikt voor meerdere bedrijfscategorieƫn.

Verder is het voor elke zelfstandige ondernemer lastig om te groeien of meer omzet te maken als de mogelijkheden er niet toe zijn. Dan moet je de winst ergens anders zien te vinden.
Op het gebied van kosten en uitgaven kan dan nog veel voordeel gehaald worden.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op voor een vrijblijvend gesprek.